Opevinkki

PADLET

PadletPadlet eli erittäin monikäyttöinen verkossa oleva viestiseinä on jo ollut käytössä opetuksen rikastajana jo jonkin aikaa. Käteväksi ja yleiskäyttöiseksi Padletin tekee, että se toimii tietokoneella ja myöskin mobiilisti eikä vaadi opiskelijoilta minkäänlaista kirjautumista. Jos Padlet on sinulle vielä uusi tuttavuus, niin vilkaise Jyväskylän yliopiston Padlet ohje, niin pääset alkuun. Padlet:ia voi helposti käyttää lähiopetuksen kaverina ja sopii luonteensa puolesta hyvin myös pelkkään verkkotyöskentelyynkin. Jos kaipaat ideoita miten Padletia voit hyödyntää, niin kurkkaa Aika ja avaruus blogi postaus aiheesta.

Tänä syksynä Padlet on saanut uusia ominaisuuksia. Näitä on mm. Padlet seinänän tyyppi ”Shelf” jolla saa merkinnät seinään sarakkeisiin (tätä ominaisuutta olen kaivannut) ja toinen käyttökelpoinen tyyppi on ”Canvas” jolla saa merkintöjen välille luotua suhteita. Eli soveltuu vaikka ajatuskartta työskentelyyn. Mukava lisä on myös se, että nyt merkintöjä voi myös kommnetoida.

Nyt haastankin kaikkia kokeilemaan Padlettia ja jakamaan parhaita ajatuksia alla olevassa Padletissä. Seinän tyyppi on Canvas ja kokeileppa liittää ideasii soveltuvaan työskentelytapaan.

Tehty Padletilla

Vinkin jakaja: Jyri Kononen